VÉRTES
Többcélú Kistérségi Önkormányzati Társulás
Nyitólap
Feladat-ellátás
Adattár
Könyvajánló
Projektek
 
 

Hírek

Kistérség

Társulási Tanács

Tagönkormányzatok
Tisztségviselők
Bizottságok
Pénzügyi és Költségvetési Bizottság
Közoktatási és Közművelődési Bizottság
Kistérségi Fejlesztési Bizottság
Előkészítő és Bíráló Bizottság

Elérhetőségek

Intézmények

Dokumentumtár

Közérdekű adatok

Gyorslink
   
Közoktatási és Közművelődési Bizottság
A bizottság öt tagú. A bizottság elnökét és tagjainak 50%-át a Társulási Tanács tagjai közül kell választani.
 
A bizottság összetétele:
 
bizottság elnöke – Bechtold Tamás Vál község polgármestere
bizottsági tag – Oláh Gyárfás Alcsútdoboz község polgármestere
bizottsági tag – Dr. Tankó Károly Csabdi község polgármestere
bizottsági tag – Sáros Györgyné Iskolaszövetség elnöke
bizottsági tag – Bócsiné Mérszáros Anna Óvodaszövetség elnöke 
 
A bizottság feladata:
  • véleményezi a Társulási Tanács fenntartásában lévő intézmények (általános iskola, óvoda,
    pedagógiai   szakszolgálat) költségvetési tervezetét, a féléves beszámolókat, az éves beszámolók előterjesztéseit
  •  véleményezi a Társulási Tanács feladatkörét érintő napirendi pontjainak előterjesztéseit;
  •  figyelemmel kíséri az oktatási, intézkedések kidolgozását, véleményezi azt, majd ellenőrzi végrehajtását; 
  •  javaslatot tesz az oktatási intézmények létrehozására, megszüntetésére;
  • munkaterve alapján szakmai, oktatás-pedagógiai, pedagógiai kérdésekben egyeztetett az intézmények vezetőivel, javaslatot tesz a hiányosságok megszüntetése érdekében;
  • figyelemmel kíséri a nevelési irányelvek érvényesülését;
  • javaslatot dolgoz ki az oktatási intézmények fejlesztésének lehetőségeiről, az ágazat gazdálkodásáról;
  • közreműködik a művelődésügyi elképzelések kidolgozásában, megvalósításában és ellenőrzésében, az oktatás és közművelődés koncepciójának kialakításában, amely meghatározza azokat a főbb célokat, prioritásokat, amelyeket a működtetés és fejlesztés során a Társulási Tanács követni kíván;
  • figyelemmel kíséri az ifjúsággal kapcsolatos nevelési irányelvek érvényesülését, elemzi az ifjúságra ható tényezőket;
  •  javaslatot dolgoz ki a kistérségben lévő közoktatási és közművelődési intézmények fejlesztésének lehetőségeiről, az ágazat gazdálkodásáról;